MATEMATiK DüNYASI
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

MATEMATiK DüNYASI

Matematik, Yazılımm, Bilgisayar ve dahası .....
 
AnasayfaAramaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 PROGLAMLAMA

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Admin
Admin


Erkek
Mesaj Sayısı : 339
Yaş : 34
Kayıt tarihi : 01/08/08

PROGLAMLAMA Empty
MesajKonu: PROGLAMLAMA   PROGLAMLAMA Icon_minitimeSalı Ağus. 05, 2008 2:28 pm

Proglamlama ile ilgili bilgiler bulunmaktadır
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://cebirselifadeler.yetkinforum.com
Admin
Admin
Admin


Erkek
Mesaj Sayısı : 339
Yaş : 34
Kayıt tarihi : 01/08/08

PROGLAMLAMA Empty
MesajKonu: :: Programlamanın Temelleri ::   PROGLAMLAMA Icon_minitimeSalı Ağus. 05, 2008 2:28 pm

:: Programlamanın Temelleri ::

--------------------------------------------------------------------------------

1.Karar Yapıları
2. Döngüler

İşte bu iki madde programlamanın olmazsa olmazlarından ilk ikisidir. Üçüncüsü ise Algoritmalar olup bu iki esas iyice kavrandıktan sonra Algoritmaya da temel teşkil edeceklerdir.

1. Karar Yapıları:

Şimdi kafanızda canlandırın. Tatil yapmak istiyorsunuz. Broşürlere baktınız. Elinizde 4 seçenek var. Bodrum, Fethiye, Ayvalık, Uludağ ve cebinizde 40 lira var. Fiyatlara baktınız Ayvalık ve Uludağ seçeneklerinin fiyatları 90 lira. Bodrum 30, Fethiye 35. Kafadan bi kere 90 lıkları elediniz. Eee bütün parayı oraya verirsek ne yicez ne içicez deyip acaba tüm masraflar dahilmi onada baktınız. Fethiyede herşey dahil. Güzel Bodruma göre 5 lira fazla olmasına rağmen daha kârlı. Evet Kararınızı verdiniz Fethiye ye gidiceksiniz.

İşte karar yapıları böyle kurulur. Tabi ki burada ki yapı çok kompleks bir yapıdır. Yüzeyseldir. Programlamada her türlü olasılık bu yapılar içinde belirtilmek zorundadır. Meselâ tatilden dönünce işe gidicek parayı nerden bulacağınız gibi. Burası çok önemli bir noktadır gerçek hayatta bu hayati bir mesele olmamasına rağmen programlamada bu yapı çöker.

Şimdi gelin birlikte karar yapısını kuralım.

Cümle cümle kuruyoruz:

1. Adım: Şimdi kafanızda canlandırın.
Cümleyi açalım;

Bir kere kafanızda canlandırabilmeniz için bir kafamızın ve de canlandırma kabiliyetimizin olması lazım. Bu durumda biz kafamız ve canlandırma kabiliyetimizi bilgisayara anlatabilmemiz lazım.

Anlatalım;

1. Kural : biz bilgisayara bişey anlatmak için Değişkenleri kullanıyoruz.

Soru : Değişken Nedir?

Değişken size ilk duyduğunuzda neyi ifade ediyorsa odur. Değişken, dönektir, bi bakarsın öyle bi bakarsın böyle. Yalnız öyle bir değişkendir ki sizin koyacağınız kurallar çerçevesinde değişir ve biz bilgisayara anlatmak istediğimiz şeyleri değişkenlerin içine koyarız.

2. Kural: biz anlatmak istediğimiz bilgiyi değişkenin içine koymadan önce bu değişkenin içine ne tür bir bilgi koyacağımızı da belirtmeliyiz.

Açıklayalım;

Siz 250 Gr. Peynir koymak için küçük bir kab, 2.5 litrelik kola koymak için biraz büyük poşet, çeşmeden su taşımak için sağlamcana bir sapı olan güğüm kullanırsınız. Yani tutupta bunların üçü içinde aynı kabı kullanmak ne kadar abesse kafayı ve canlandırma kabiliyetini aynı değişkene koymak o kadar abestir hatta ta kendisidir.

Sanırım bu meselede anlaşıldı.

O zaman artık kafayı k değişkenine koyup değişkene de sen bu kafayı kaldırabilecek kapasitede bir kapsın, canlandırmayı da c değişkenine koyup sen canlandırma olayını kaldırabilcek kapasitede bir kapsın diyebiliriz.

İyide bizim olayımız bukadar küçük bi olay değiki kafamızda canlandırıcaz ama neyi?
Nerde? Bu yapacağımız canlandırma eyleminin tamamını bir bütün arz edecek şekide yapmanız lazım çünkü biz canlandırma olayını bir kere yapmıcaz ki biz bu kararı belki bir günde milyon kere yapıyoruz o zaman. Biz bunu öyle bir tasarlamamız lazım ki tekrar tekrar kullanabilelim. Yoksa her yapacağımız canlandırma eylemi için benzer şeyleri tekrar yazmak zorunda kalırız ve öyle bir batağa saplanırız ki birdaha çıkamayız.

Şimdi biz bu olayı bir ana başlık altında toplayalım ve buna kafanda_Canlandır olayı diyelim. Böylece biz kafamızda bir şeyler canlandırmamız gerektiğinde kafanda_Canlandır deyip neyi canlardırması gerektiğini de parametre olarak bu olaya gönderip bu eylemi gerçekleştirebileceğiz.

Soru : Parametre Nedir?

kafanda_Canlandır tarzında bir olaya sen kafanda neyi canladıracaksın? Diye sorulduğu zaman bilmem, neyi? Dememesi için gönderilmesi gereken değişkenler topluluğudur.

Peki bu kafanda_Canlandır olayının programlamadaki karşılığı nedir?

Kulanılacağı yere göre Main (Ana Yordam), Sub (Alt Yordam) veya Function (Fonksiyon) dur. Bu üç meselenin bir birinden farkları ileriki konularda detaylı bir şekilde anlatılacaktır.

Evet, Parametrelerimizi tespit edelim artık.

2.Adım : Tatil yapmak istiyorsunuz.

Cümle zaten kedini açıklıyor veeeee 1. Parametre dadadam ne yapmak istiyorsunuz?

Yani bir değişen tanımlıcaz evet değişken adı=ne_Yapmak, türü=yapılacak işi tutabilecek kapasitede bir kap, değeri = Tatil oleeeey.

3.Adım: Broşürlere baktınız. Elinizde 4 seçenek var. Bodrum, Fethiye, Ayvalık, Uludağ

Yaniiiiii ikinci parametre geliyor=Secenek, türü=kısmını artık yazmıyorum biliyorsunuz, değerleri={Bodrum,Fethiye,Ayvalık,Uludağ} hımmmm bu biraz değişik bir değişken. İçinde bir değer yok ki 4 tane değer aldı bu değişken haydaaaa nerden çıktı bu şimdi.

Yani aynı sepete armut,elma,karpuz,kestane koyabiliriz pekala niye aynı değişkene bi kaç değer birden koyamayalım. Koyabiliyoruz bu değişkenin değişik bir cinsi öyle bir kabiliyeti var. Bunlara dizi değişkenleri deniyor. Bunlarda farklı olarak bu dizinin alabileceği maksimum eleman sayısını da belirtiyorsunuz.

Sonuç olarak ;

Secenek[3]={Bodrum,Fethiye,Ayvalık,Uludağ} dersek eğer 4 dü birden aynı sepete girer.

Soru : Neden 3 yazdık,4 değişkenimiz var baskı hatası falan mı?

Matbaada mı basıyoruz baskı hatası olsun diyorum kendi kendime, sorduğum sorunun bir kısmına cevap olarak. [] içine yazdığımız rakama index diyoruz. Birkaç programlama dilinin dışında %95 bu değer 0 dan başlar. 0,1,2,3 adresleri toplam 4 değer tutabilir böylece. Yani 4 değer yazacaksak oraya bu yüzden 3 yazıyoruz.

4.Adım: ve cebinizde 40 lira var

Tanıştırayım buda üçüncü parametremiz cepteki_Para

Değişken adı=cepteki_Para, türü=para, değeri=40
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://cebirselifadeler.yetkinforum.com
 
PROGLAMLAMA
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
MATEMATiK DüNYASI :: Bilgisayar,İnternet,Yazılım :: Bilgisayar Yazılımları-
Buraya geçin:  
Yetkinforum | ©phpBB | Bedava yardımlaşma forumu | Suistimalı göstermek | Son tartışmalar